2011年12月12日月曜日

November 27th (Sunday) An easy true story

We do not have a christmas tree.
(私たちはクリスマスツリーを持っていない。)


We also do not have any maney to buy a christmas tree.
(クリスマスツリーを買うお金もない。)


Oneday, we thought that we want a chritmas tree to enjoy a chrismas and
(ある日、私たちはクリスマスを楽しむためのツリーがほしくなって、


are going to make a christmas tree by our self.
 自分たちでツリーを作ろうと思った。)


We went to a park to collect dead branches to make a christmas tree.
 (クリスマスツリーを作るために公園へ木の枝を集めに行った。)


A old man who met first time asked us when we picked the branches.
 (私たちが木の枝を拾っていると、初めて会ったおじいさんが話しかけてきた。)


" What are you guys making? "
(「お前たち、何作ってるんだ?」)


" We are making a christmas tree for us" answered us.
(「自分たち用のクリスマスツリーを作るんだ」と私たちは答えた。)


Then a old man said to us.
 (そしておじいさんは私たちに言った。)


" I will give you a christmas tree right now."
(「わしが今すぐにお前たちにクリスマスツリーをあげよう。」)


We were surprised. But he was sure.
(私たちは驚いた。けどおじいさんは本気だった。)


Then we were taken to a old man's house to get the christmas tree.
(そして、私たちはクリスマスツリーをもらいにおじいさんの家につれていかれた。)





That was pretty old. But not too bad. Of course it was free!
(ツリーはすこし古いが、そんなに悪くない。もちろんタダ!)




We got a 6 feet christmas tree.
(私たちは180cmのクリスマスツリーを手に入れた。)


Well, our dream was come true in 10 minutes.
(そう、私たちの願いは10分で叶えられた。)



The old man must be a real Sant Claus for us.
(あのおじいさんは、私たちの本物のサンタクロースにちがいない。)



Merry Christmas.

End

0 件のコメント:

コメントを投稿